buybackworld.com
3,122 reviews
7.96 / 10
  • ADDRESS
    1817 42nd St
    Astoria, NY US
    11105
  •  
  • BUSINESS HOURS
    The website is open 24/7 365! Customer Support is available Monday-Friday 9am-5pm EST via Live Chat
    GENERAL PHONE
    n/a
    FAX
    n/a
  •  
  • SUPPORT EMAIL
    service@buybackworld.com
    SUPPORT PHONE
    n/a

Payment options

  • checkmark icon Visa / Mastercard
  • checkmark icon American Express
  • checkmark icon Discover
  • checkmark icon Money Order
  • checkmark icon COD
  • option not available Check
  • checkmark icon Wire Transfer
  • option not available Apple Pay
  • checkmark icon PayPal

Shipping options

  • checkmark icon UPS Ground
  • checkmark icon FedEx Ground
  • checkmark icon FedEx Express
  • checkmark icon Priority Next Day
  • checkmark icon Standard Next Day
  • checkmark icon International
  • checkmark icon 2-3 Day Delivery
  • option not available Digital Delivery
  • option not available Amazon Prime

Online Ordering

  • checkmark icon Online Ordering
  • checkmark icon Online Ordering Tracking
  • checkmark icon Secure Order Processing
  • checkmark icon Require User Registration
  • checkmark icon Guaranteed Security

Other

  • option not available International Order
  • checkmark icon Customer Info. Confidential
  • checkmark icon Customer Support
  • option not available RMA Required
  • checkmark icon Review Guard
  • checkmark icon Notified of Public Replies

Review History & Profile

Product & services pricing 8.85/10
Chance of future purchase: 8.32/10
Shipping & packaging: 8.48/10
Customer service: 8.16/10
Return/Replacement policy: 8.02/10
Click a star to Write a Review!
1/5
2018-07-17

Still waiting for the review of my item

"My 3DS was sent in and received on July the 2nd, it's been two weeks and it's status is still on received. Why have I not gotten any update for my item's sell or a payment?"

Helpful Cool

1/5
2018-07-08

WAITING OVER 2 MONTHS!

"WHERE'S MY 12. ? MY 5. ? MY 1. ?
I'VE WAITED FOR OVER 2 MONTHS SINCE YOU GOT THE PHONES!
"

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. We typically aim to process all transactions within a week, but since your transaction came during an extreme influx of trade-ins there was a delay in receiving your order. As it stands, your ZTE Maven 2, Samsung Galaxy Express Prime and ZTE Avail have all passed inspection on 07/02/2018. You will receive the Fully Quoted Original Value of $5 for your ZTE Maven, $12 for your Samsung Galaxy Express Prime and $1 for your ZTE Avail device. Your payment was mailed out to you on 07/05/2018. You should have received your payment already but if you have not simply email Service@BuyBackWorld.com in regards to your check and we'll send you out a new check with a tracking number to avoid delivery issues. Thanks again and we look forward to hearing back from you in the near future.”


5/5
2018-07-05

Excelllent Service

"My old Samsung phone was received by BuyBackWorld on June 14. It is July 5, I am holding a check for the quoted amount.

I won't hesitate to do business with BuyBackWorld in the future. Despite the negative reviews, my transaction went smoothly and I was paid as promised.
"

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We appreciate you using our services and we’re glad we were able to deliver on all of our promises. Thanks again!”


5/5
2018-07-05

My review Order #: PS3104977561545

"This is is the first time I used Buybackworld. I would differently use it again. It was fast and every time I had a question it did not take long to hear back."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We appreciate your kind words and look forward to hearing from you again soon. Thanks again!”


1/5
2018-06-29

did not perform to your own time line. do not agree with your findings of my phone!

"You advise that my phone was water damaged. This is absolutely not possible. That phone has NEVER been close to water. "

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. As it stands, on 06/29/2018 your device failed inspection due to: Water Damage. For that we have sent you a revised offer of $2 for your device. You then proceeded to accept the revised offer on the same day and your payment was mailed out to you on 07/02/2018. We know we may value devices differently than you that is why we offer hassle-free returns in the event of a return circumstance so there is never any risk or obligation when trying out our services. Thanks again and we look forward to hearing from you again in the near future.”


1/5
2018-06-26

Never got money!!

"I sent my beats in and it has just been sitting it said it was received but I never got an offer or any money! Email them and they keep saying it will be escalated and opened but the status of my order never gets updated !!! Where’s my money !???"

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. We typically aim to process all transactions within a week, but since your transaction came during an extreme influx of trade-ins there was a delay in receiving your order. As it stands, your Beats headphones passed inspection on 06/29/2018 for the Fully Quoted Value of $45. Your payment was then processed and sent out to you on 07/02/2018. Since you chose PayPal as your payment option your payment was available for immediate usage. Thanks again and we look forward to hearing back from you in the near future.”


1/5
2018-06-24

Beyond slow/FALSE ADVERTISING PRACTICES

"We have sent two packages - first on June 1st 2018. It was than inspected on 19TH of June, and according to feedback agreed to quoted value. We are now in June 23rd and got $0 dollars. Your advertising says within 10 days! IT HAS NOW BEEN ALMOST A MONTH! Naively, we sent second package during this transition on 14th June, which arrived to your facility and was opened on the 18th. The items were not evaluated yet and again WE RECEIVED NO MONEY, AND NO FOLLOW UP! Completely FALSE ADVERTISING! Where is our money????"

Helpful Cool

5/5
2018-06-22

Worked for me

"I will admit, I was a little skeptical of BuyBackWorld after I read some reviews on them (this was after I had already sent them my phone). Once they received my phone I got an email saying they received it and then another email saying they had opened the box. I'm thinking, alright these guys are on their sh*t! Then I didn't hear anything from them for a week and I got nervous because I had read the reviews that these guys were shady…..so I emailed their customer service asking what was up. I got an email back in about an hour apologizing for the delay and that they had received a bunch of phones and they were backlogged. Ok, I felt a little better. The next day I get an email saying my phone had passed inspection and they were giving me the full amount of the quoted price (my iPhone 6 was in excellent condition without a single scratch because I've always had a case and screen protector). Yay, awesome! The next day I got an email saying my money was on the way, I decided on an actual check so I knew it would take a few days to get to me. Exactly one week later I received my check in the mail and it's deposited in my account. So all in this took 3 weeks and they totally did exactly what they were supposed to do."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jul-11-2018

“We appreciate your kind words and look forward to hearing from you again soon. Thanks again!”


1/5
2018-06-13

So slow

"My brand new in wrapping Apple TV was sitting in their warehouse for 2 weeks before anyone could look at it to approve it. I definitely will never be using buyback world again. Just look at more reviews online, it’s a **** experience. "

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-19-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. As it stands, your package was received at our facilities on 06/05/18 and passed inspection on 06/11/18 which was on the fourth business day. Your payment was then processed on 06/13/18 and a check has been sent out to you. We apologize about the delay regarding the inspection of your order and hope you give us another chance in the future so we can show you how simple and fast it is to get money for your old and unused electronics by using our services. Thank you.”


4/5
2018-06-13

Pretty painless

"They made it as easy as possible with clear instructions and free shipping. It did take three weeks to hear from them once I sent my phone in, but I received the amount they originally bid me, so I can’t complain!"

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-20-2018

“We appreciate you using our services and we’re glad we were able to deliver on all of our promises. Thanks again!”


5/5
2018-06-11

Best Recycling Company on the Market

"Jimmy was great, I quickly sent over several hardware items to Jimmy for review. He Quickly sent me over the updated dollar amounts for my items. I was pleasantly surprise at the amounts that they gave me for my items. So I approved the quote, quickly received my shipping labels and shipped the items. Then with a couple of week the check came in the mail. I am now on my 4 set of Hardware items mailing them to BuyBackWorld. I would totally recommend them to anyone who is clearing out their old IT items from their company."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-20-2018

“We appreciate your kind words and look forward to hearing from you again soon. Thanks again!”


5/5
2018-06-11

as good as their word

"It's somewhat anxiety-producing to send an electronic gadget off in the mail with only the promise of payment to hold on to. But because I was honest with Buybackworld.com about the condition of my old OnePlus One, the company was absolutely honest with me right up to the point where it made good on its promise of payment to my paypal account. The company communicated every step of the way. I could not ask for better service."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-20-2018

“Thanks for the great feedback. We’re glad everything went well and look forward to hearing from you again!”


1/5
2018-06-09

A little confusing

"According to my account my tablet arrived at the facility on May 31st it's now 10 June and I still have not herd nor has anything on my account changed from received yet tomorrow makes the 7th business day and its puzzling to read all these reviews and everything that says they work fast but this is crazy please someone let me know in the comments or something if you have had this same problem with them before I mean if they would just reach out and tell me something let me know if there is a delay or backlog something in an email call me do something I wouldn't give this 1 star I also sent them an email last week and they still to this day as of 0034 CDT have not responded yet."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-19-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. As it stands, you were sent a response to your email on 06/07/18 explaining that due to a sudden influx of orders being received at our facilities there was an additional lag on inspection updates and you would receive a response within two business days. Your device then failed inspection on 06/11/18 due to: Condition Difference/The Device was not in New Condition as it was not BRAND NEW IN SEALED BOX and you were sent a revised offer of $200 which you accepted the same day. On 06/13/18 your payment was processed and a check was sent out to you. We apologize again about the delay and we look forward to hearing back from you in the near future.”


5/5
2018-06-06

Amazing

"Thise people are amazing ,,amazing Service , fast shipping, fast customer service "

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-20-2018

“We appreciate you using our services and we’re glad we were able to deliver on all of our promises. Thanks again!”


1/5
2018-06-05

HORRIBLE SERVICE. SCAM

"I was eager to try out BBWorld, as someone who has previously worked in the reselling business, I found their ORIGINAL quotes very fair. That was the end of my satisfaction with the company. It took over two weeks AFTER they received my two phones to inspect them. It says online inspection takes 2 days. They sent me the quote on ONE phone, taking off $100, saying there was “dust inside the camera.” That phone was new, so I guess Apple put the dust inside the camera. Having experience in reselling phones, I know that phone was in excellent condition. Still have not heard back about my second phone, it’s almost been a month. Horrible service, will not be using again."

Helpful Cool
BuyBackWorld's Avatar
BuyBackWorld from Buybackworld.com has responded
Posted Jun-19-2018

“We're sorry to hear that you weren't satisfied with your recent transaction with us and want to make it right. We inspect all devices in the condition we receive them in. As it stands, your first device failed inspection on 06/04/2018 due to: Dust trapped under Front Camera. For that we have sent you a revised offer of $75 for your device. You then rejected the revised offer on 06/04/2018 and your device was returned to you on 06/05/2018 via USPS Tracking: 9400111699000213343543. Your second device failed inspection on 06/046/2018 due to: Device was inspected with compression damage on the LCD. For that we have sent you a revised offer of $60 for your device. You then rejected the revised offer on 06/06/2018 and your device was returned to you on 06/08/2018 via USPS Tracking: 9400111699000027975060. We know we may value devices differently than you that is why we offer hassle free returns in the event of a return circumstance, so there is never any risk or obligation when trying out our services. Thanks again and we look forward to hearing back from you in the near future.”


Share Buybackworld.com's store rating

Buybackworld.com is a Merchant Member! Learn more

Buybackworld.com is a merchant member
Buybackworld.com participates as a Merchant Member, monitors feedback, and resolves issues. See all 3,433 merchant members.